Troška pohybu každý den. Že se na cvičení necítíte? Že na tom fyzicky nejste právě nejlépe? Nevadí. Abyste se cítili lépe a v dobré kondici, nemusíte lámat rekordy ani potit krev, protože třeba jógu určitě zvládnete! Cvičit jógu není složité ani finančně náročné – stačí vám pohodlné oblečení, podložka a vůle to zkusit.

Nový začátek

Zdravý životní styl již nějakou dobu hýbe světem. Kromě zdravé stravy k němu neodmyslitelně patří i pravidelný pohyb. Jen tím může člověk docílit celkového zdraví. Častou aktivitou, která pomáhá udržet zdravé tělo, ale i vyrovnaného ducha, je jóga. Hitem se stala až v několika posledních letech, její příznivé účinky jsou ale známé již po staletí.

Pružnost, kondice, vyrovnanost

Jóga je skvělá pohybová aktivita, která díky své variabilitě vyhovuje naprostým začátečníkům i pokročilým cvičencům. Dokáže vás zbavit stresu, odplavit z mysli veškeré starosti, a navíc zpevnit tělo. Díky józe si můžete nejen zlepšit kondici, ale i zhubnout. Cvičení jógy je založeno na cílené práci s dechem a na balančních pozicích, které zapojují střed vašeho těla. Vy tak v podstatě posilujete problematické partie, aniž si to uvědomujete. Pravidelností docílíte toho, že se vám váš hloubkový stabilizační systém brzy odmění zlepšením držení těla. Jóga je také skvělým vyrovnávacím cvičením. Při sedavém způsobu života pomáhá předcházet bolestem zad, kloubů a svalů, vyrovnává jednostranné zatížení různých tělesných partií a v neposlední řadě udržuje jejich flexibilitu. Jedna lekce jógy efektivně protáhne celé tělo a nevynechá jediný sval. Tím podporuje jejich správné fungování, zvýší odolnost organismu, sníží riziko poranění a jako příjemný bonus vám na rtech vykouzlí spokojený úsměv.

autor: emu CNC (Eliška Mühldorfová)