Davidovy tipy

Své zdraví a pohodu máte ve svých rukou. A i když se říká, že proti věku není léku, vy jste ti, kteří určují rychlost nástupu takzvaného „stáří“. Ten, kdo chce na sobě pracovat, si vždycky najde způsob, kdo nechce, najde si vždycky důvod.

Davidovy tipy

Své zdraví a pohodu máte ve svých rukou. A i když se říká, že proti věku není léku, vy jste ti, kteří určují rychlost nástupu takzvaného „stáří“. Ten, kdo chce na sobě pracovat, si vždycky najde způsob, kdo nechce, najde si vždycky důvod.

Přidejte léta životu a život létům

Procesy stárnutí můžete významně ovlivnit na několika úrovních, především přiměřenou duševní a fyzickou aktivitou, vhodnou stravou a také stabilním zakotvením na sociální úrovni, tedy vytvářením kvalitních kontaktů s okolím. Ti, kteří zůstanou aktivní, se podle mnoha studií dožívají nejen vyššího věku, ale v daném věku jsou i v lepší celkové kondici.

Přidejte léta životu
a život létům

Procesy stárnutí můžete významně ovlivnit na několika úrovních, především přiměřenou duševní a fyzickou aktivitou, vhodnou stravou a také stabilním zakotvením na sociální úrovni, tedy vytvářením kvalitních kontaktů s okolím. Ti, kteří zůstanou aktivní, se podle mnoha studií dožívají nejen vyššího věku, ale v daném věku jsou i v lepší celkové kondici.

Nejen cvičení, ale pozitivní myšlení rozvíjí vaši zdravou osobnost

Proto se obklopujte přáteli a lidmi s chutí do života. Vyvarujte se osob, které si stále stěžují.

Učiňte si zdravý názor na sebe a své tělo, jen tak se budete mít rádi. Těšte se z toho, že jste plní energie, a přestaňte spojovat stáří s nemocí. Protože stejně tak jako úsloví Zdravý duch ve zdravém těle platí i Zdravé tělo skrze zdravého ducha.

Nejen cvičení, ale pozitivní
myšlení rozvíjí vaši zdravou
osobnost

Proto se obklopujte přáteli a lidmi s chutí do života. Vyvarujte se osob, které si stále stěžují.

Učiňte si zdravý názor na sebe a své tělo, jen tak se budete mít rádi. Těšte se z toho, že jste plní energie, a přestaňte spojovat stáří s nemocí. Protože stejně tak jako úsloví Zdravý duch ve zdravém těle platí i Zdravé tělo skrze zdravého ducha.

Než začnete cvičit

Každé cvičení je vhodné zahájit dechovou gymnastikou (pasivní i aktivní, tzn. s využitím horních končetin) a cévní gymnastikou. Při rozcvičování postupujte od periferií do středu těla a začněte nejprve lehkými cviky. Náročnost cvičení zvyšujte postupně a naslouchejte vlastnímu tělu. Při cvičení zbytečně nikam nepospíchejte a soustřeďte se na pravidelný dech.

Než začnete cvičit

Každé cvičení je vhodné zahájit dechovou gymnastikou (pasivní i aktivní, tzn. s využitím horních končetin) a cévní gymnastikou. Při rozcvičování postupujte od periferií do středu těla a začněte nejprve lehkými cviky. Náročnost cvičení zvyšujte postupně a naslouchejte vlastnímu tělu. Při cvičení zbytečně nikam nepospíchejte a soustřeďte se na pravidelný dech.

Při cvičení nezapomínejte:

Na pitný režim.
Na dobrou náladu. Pusťte si hudbu nebo zkuste z cvičení udělat radost ve dvou nebo klidně i rodinnou zábavu.
Na svůj zdravotní stav. Necvičite, pokud váš zdravotní stav není stabilizovaný.
Na bezpečnost. Pozice, které vám působí bolest, klidně vynechte a v případě chronického onemocnění konzultujte pohybové aktivity s lékařem.

Při cvičení nezapomínejte:

Na pitný režim.
Na dobrou náladu. Pusťte si hudbu nebo zkuste z cvičení udělat radost ve dvou nebo klidně i rodinnou zábavu.
Na svůj zdravotní stav. Necvičite, pokud váš zdravotní stav není stabilizovaný.
Na bezpečnost. Pozice, které vám působí bolest, klidně vynechte a v případě chronického onemocnění konzultujte pohybové aktivity s lékařem.

Důležitá je pravidelnost

Ne sportovní výkony, ale mobilita a schopnost pohybu při běžné denní činnosti, to je náš cíl. Stačí si zacvičit pár minut denně a váš život bude o poznání kvalitnější. Připravili jsme pro vás sérii cviků vsedě, které si každý z vás zvládne zacvičit třeba večer u televize. Zařaďte je do svého denního režimu 2x až 3x týdně a získejte zpět jistotu, sebevědomí a radost z pohybu.

Důležitá je pravidelnost

Ne sportovní výkony, ale mobilita a schopnost pohybu při běžné denní činnosti, to je náš cíl. Stačí si zacvičit pár minut denně a váš život bude o poznání kvalitnější. Připravili jsme pro vás sérii cviků vsedě, které si každý z vás zvládne zacvičit třeba večer u televize. Zařaďte je do svého denního režimu 2x až 3x týdně a získejte zpět jistotu, sebevědomí a radost z pohybu.

Zkuste Nordic walking – severskou chůzi s teleskopickými holemi

Rádi chodíte na procházky? Zkuste si je ještě okořenit použitím teleskopických holí a objevte kouzlo tzv. severské chůze. Nordic walking dokáže váš pohyb zefektivnit, protože zapojuje svalové partie, o kterých při běžné chůzi ani nevíte a zároveň odlehčí nosným kloubům dolních končetin. Pohyb paží, které pracují s holemi, pomáhá uvolnit ramenní klouby, aktivuje velké svalové skupiny trupu a především zlepšuje a usnadňuje dýchání. Zde se můžete naučit pár nordic walking triků a už se těším, až vás potkám venku.

Zkuste Nordic walking – severskou chůzi
s teleskopickými holemi

Rádi chodíte na procházky? Zkuste si je ještě okořenit použitím teleskopických holí a objevte kouzlo tzv. severské chůze. Nordic walking dokáže váš pohyb zefektivnit, protože zapojuje svalové partie, o kterých při běžné chůzi ani nevíte a zároveň odlehčí nosným kloubům dolních končetin. Pohyb paží, které pracují s holemi, pomáhá uvolnit ramenní klouby, aktivuje velké svalové skupiny trupu a především zlepšuje a usnadňuje dýchání. Zde se můžete naučit pár nordic walking triků a už se těším, až vás potkám venku.